CUISINE :: World Baking Day :: Madeleines

niedziela, 17 maja 2015





Biorąc pod uwagę moje ostatnie preferencje (jak dostrzeganie większego potencjału w prostych herbatnikach a niżeli nutelli) wybór magdalenek jako wypieku czczącego Światowy Dzień Pieczenia nie wydaje się tak niedorzeczny. Moje ostatnie tendencje smakowe skłaniają mnie ku docenianiu klasyki i stąd one, a nie żadne tam brownies.






MADELEINES

pomarańcza
160 g drobnego cukru
175 g mąki (typ 45)
łyżeczka proszku do pieczenia
180 g masła
4 jajka
35g miodu akacjowego

sok z pomarańczy
cukier puder


Rozpuścić masło w garnuszku. W jednej miseczce wymieszać skórkę startą z pomarańczy z cukrem. W drugiej połączyć mąkę z proszkiem do pieczenia. W następnej zmiksować jajka na dość puszystą masę, po czym, cały czas miksując, dodawać miód i mieszankę cukru z pomarańczą. Połączyć masę ze suchymi składnikami i masłem. 
Tak przygotowane ciasto umieścić w lodówce w zamkniętym pojemniku na przynajmniej 12 godzin. 
Nagrzać piekarnik do 200 stopni. Foremki na magdalenki natłuścić masłem i umieścić w lodówce na 15 minut. Po tym czasie posypać je mąką i od razu wypełniać ciastem do trochę ponad 3/4 wysokości wgłębień (ja przesadziłam...). Ważne, aby forma była zimna, więc jeśli nie zamierzasz wypełniać jej masą zaraz po oprószeniu mąką, schowaj je z powrotem do lodówki. Mini magdalenki należy piec przez 5-6 minut, a duże 8-10.  Po wyjęciu z piekarnika zostawić do lekkiego przestudzenia.

Jeśli decydujecie się na madeleines rodem z Ble Sucre- lukrowane- to wystarczy wymieszać cukier puder ze świeżo wyciśniętym sokiem z pomarańczy i maczać muszelkową stronę ciasteczka w masie.









Philippe Andrieu for Laduree Sucre



No Comments

Prześlij komentarz